Pedagógia vélemény
Általános információk jellemzés időpontja: 2012. március. 28.
Alexandra 2011.09.01-től jár óvodánkba.Naponta 8-9 órát tölt itt.Kiscsoportos,nagyon kedves,mosolygós kislány,ha nincs semmi gondja.Akadályoztatás esetén harsány,kiabál,sír, hisztizik.Magányosan időnként valaki mellett játszik.Túlságosan falánk ami előtte van képes lenne mind megenni,azaz betegre enni magát.Mindig éhes és ezt mondja is.Fekvés alatt nagyon nyugtalan nem tud megmaradni egy helyben és ez feszültséget okoz benne hangosan nevetgél,kiabál ledobálja az ágyneműjét.Kb. 8-10-szer is kimegy pisilni,esetenként mégis előfordul hogy bepisil ha elalszik szinte mindig.Integrált nevelés során a gyermek érdekében hogy jobban fejlődjön kellene egy olyan szakember aki speciális képesítéssel rendelkezik és minden nap, napi 4 órában a csoporton belül csak vele foglalkozna mert egy 28-as gyermeklétszám mellett nem jut kellő idő Alexandrára.
Társas viselkedés:
A csoport szokásait, szabályait amelyben együtt mozog a csoport többnyire ugyanannyi idő alatt elfogadta mint a csoport társai de amire nem képes mai napig gondot okoz: plmese alatt a mesesarokban lenni a játékokat halmozza nem képes elkérni várakozni megosztani együtt játszani.Pl. fogócskázásnál rövid ideig szalad a gyerekekkel jót nevetgél de nem a fogó elől szalad és nem tudna fogó sem lenni csak együtt mozog a társaival.Ha valamilyen játékot kinéz magának pl: babakocsit és mind a kettővel játszanak már nagyon sír érte.A csoport társai elfogadták.Ritkán beszélget velük csak ha kérdezik.Személyes szimpátia alapján kötődik ismerős felnőttekhez és idegenekhez is.Többnyire a szimpatikus felnőtt közelében van séták alkalmával az Ő kezét fogja ha nem foghatná mert a többiek is szeretnék az óvó néni kezét fogni akkor sír.Kapcsolatot és beszélgetést nem kezdeményez de érdeklődésünkre válaszol.A felnőtt mondata végén gyakran kérdezi hogy ,,Igen"?. A szimpatikus emberek közeledését fogadja el különben elutasító.Nincs barátja.Számára érdekes tevékenységekbe bevonható, pl a vizuális tevékenység (festés,rajzolás,nyírás,ragasztás,kézimunka) és az ének.Játék során nem kezdeményező.A játék szabályait többnyire nem tartja be (játékok összeborogatása,kérésmpakolás,várakozás).Legszívesebben a babakocsit telerakja mindenféle játékkal és azt tologatja hosszú ideig vagy rajzolgat vagy a konyhában játszik egyedül vagy a társai mellett.Akadályoztatás esetén gyakran sír többnyire hamar megvigasztalható
Beszéd,beszédértés,kommunikáció:
Beszéde érthető de beszédhibás.Nem kezdeményez beszélgetést otthoni élményeiről vagy családjáról nem mesél.Halandzsa beszéd csak fekvés közben szokott előfordulni.Ő magát szórakoztatja és jókat nevet rajta.Jelzős szerekezetet szokott felcserélni.Szókincse gazdagnak tűik időnként nagyon különleges árnyalt szavakat is használ ami nem jellemző erre a korosztályra.Történeteket meséket nem tud követni látszik hogy nem érti gyakran beleszól kérdezgeti hogy miért miért majd egy idő után már nem is figyel.Közös beszélgetés során amelyet az óvónő kezdeményez kérdésekre válaszol de ha logikai kérdésekre kellene válaszolni nem tud és megismétli szó szerint a kérdést.
Értelmi képességek,tájékozódás,érdeklődés:
Korának megfelelően tájékozódik térben az időt azonban nem érzékeli gyakran kérdezi hogy ,,Most"? pl. ha azt mondjuk holnap elmegyünk majd a piacra.Figyelme szétszórt nehezen koncentrálható.Emlékezete változó néha kirívóan pontos néha keveri az eseményeket.Ok-okozati összefüggéseket nehezen vagy egyáltalán nem érti.Beszélgetés közben gyakran rákérdez hogy ,,Miért"? vagy megismétli a szavakat és látni hogy gondolkodik rajta.Nehezen motiválható de a vizuális tevékenységeket és az éneket szereti ezért kitartásra képes.Nem szereti a belső fegyelmet figyelmet megfigyelést igénylő mozgásos foglalkozásokat.A mesék történetek alatt nem képes figyelni de a gyakran hallott mesék egyes részleteire emlékszik.Többnyire azt teszi amit Ő szeret.A családját ismeri felsorolja a neveket tudja lakcíműket.Nem csak az alapszíneket hanem a színárnyalatokat ismeri pl ezen a téren fejlettebb a társainál.Logikus gondolkodása figyelme időészlelése beszédindítéka elmarad társaitól.
Jutalmazhatóság:
Dícsérettel öleléssel elismeréssel ösztönözhető a tárgyi jutalmat nagyon szereti de ez ritkán fordul elő az óvodában.Tevékenység váltásra nehezen vehető rá ha neki nem tetszik ellenáll sír.
Érzelmi reakciók:
A dícséret elismerés nagy örömet az elmarasztalás akadályoztatás bánatot okoz neki.Bánat fájdalom esetén vigasztalást igényel.Figyelem eltereléssel éles váltással pl ,,ki az én angyalkám"? kérdéssel melyre rögtön válaszol hogy ,,Én".Szeretgetéssel megnyugtatható majd a probléma megbeszélése következik.Ő maga nem szokott vigasztalni senkit de az Ő számára keedves felnőtteknek gyakran mondja hogy ,,Szeretlek"! A végletes mimikai kifejezéseket érti pl öröm-bánat düh melyek az arcán is megjelennek hangulata csak így érzékelhető számunkra.Élményeit nem meséli el.Számára érdekes játékra nem hívja fel mások figyelmét.A változások frusztrálják az állandóság jelenti számára a biztonságot.Ritkán düh kitörései vannak melyet a pillanatnyi helyzet nem indokol pl fekvés alatt az ágyneműjét dobálja harapdálja szaggatja a haját tépkedi le magáról a ruháját harsányan kiabál látszik az arcán a belső feszültség szenvedés majdnem sír.Ilyenkor szinte megnyugtathatatlan.Vagy napközben mondogatja hogy a haját gumizzuk be vegyük ki belőle a gumit és ezt fáradhatatlanul ismétli.
Észlelés:
Észlelés során szélsőséges reakciókat nem tapasztaltunk.
Mozgás:
Nagymozgása összerendezetlen,finommozgása életkorának megfelelő ceruzafogása jó amely nem jellemző kortársaira.Ismétlődő mozgásai pl a hintázó mozgás ülő és álló helyzetben.
Önkiszolgálás:
Önkiszolgálás terén nagyfokú önállóság jellemzi a társai többségétől sokkal fejlettebb.Önállóan étkezik wc-zik.Öltözködés során gyakran Ő a legügyesebb leggyorsabb de hogy mit vegyen fel azt mondani kell de ez ééletkorának megfelelő hiszen a többi kicsoportosnak is segíteni kell ezen a téren.Önállóan használja a zsebkendőt is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése